Filmy Promocyjne

Filmy promocyjne dla firm można umieścić w najróżniejszych miejscach w sieci – na stronie www, w social media, a także wyświetlać podczas prezentacji czy branżowych targów.

Marki nieustannie walczą w sieci o uwagę klientów. Można w tym celu wykorzystywać różne narzędzia marketingowe, w tym przygotować landing page, atrakcyjne treści, animacje, skupić się na marketingu na forach i wielu innych. Furorę robią jednak coraz częściej filmy promocyjne, które można realizować według własnego scenariusza. Film to wyjątkowo atrakcyjna forma zwrócenia uwagi na swój biznes. Dzięki niemu można przedstawić swoje produkty i nakręcić video, które stanie się viralem w sieci. Warto dowiedzieć się więcej na temat produkcji filmu promocyjnego i elementów, które powinny zawierać taki spot.

Zobacz przykładowe realizacje

Oferta Filmowa

Zobacz czym są filmy promocyjne, co oferujemy i zobacz naszą pełną ofertę filmową.

JAK POWSTAJĄ FILMY PROMOCYJNE?

W pierwszej kolejności niezbędne jest odbycie konsultacji. Należy zastanowić się do kogo ma być skierowany film, jakie elementy powinien zawierać, w jakim celu zostanie stworzony, w jakich kanałach będzie umieszczony, oraz ogólna koncepcja i klimat w którym ma być utrzymane wideo. Konsultacje są niezbędne i tak naprawdę im więcej agencja przygotowująca film dowie się o swoim kliencie tym lepiej. Czasem niezbędne jest odbycie kilku konsultacji, nie należy jednak żałować czasu poświęconego na rozmowy dotyczące produkcji filmowej. Można także wypełnić specjalny brief, w którym znajdą się najważniejsze elementy nagrania. Warto od razu zdecydować czy lepiej utrzymać styl biznesowy lub firmowy bądź też żartobliwy lub w klimacie animacji 3D lub 2D.

Następnym elementem pracy jest preprodukcja, która obejmuje stworzenie scenariusza oraz koncepcji filmu. Scenariusz w trakcie prac może ulegać zmianom, nie jest to nic złego. Inspiracja na dobry film promocyjny może pojawić się w każdej chwili, dlatego nie można bać się zmian i dodawania nowych sugestii. Na tym etapie wybiera się również miejsce na realizację filmu promocyjnego, a także poszukiwanie osób, które mają w nim zagrać i zgromadzenie wszystkich materiałów oraz rekwizytów koniecznych do skupienia uwagi widza. Warto wytypować osoby, które mają pojawić się w filmu jeszcze przed rozpoczęciem pisania scenariusza – być może one także będą miały ciekawe pomysły do przekazania lub nakreślą, w jakiego rodzaju sytuacjach najlepiej się czują. Aktorami mogą być osoby pracujące w firmie, co zwykle pozwala przyciągnąć najwięcej uwagi.

Po nagraniu ujęć następuje postprodukcja, która obejmuje stworzenia całościowego nagrania oraz dodanie animacji, dźwięku, napisów i oprawy graficznej. Treść warto przełożyć dodatkowo np. na język angielski. Dobiera się jeszcze odpowiedni podkład muzyczny i przystępuje do finalnego montażu filmu. Finalny efekt warto przedstawić jak największej ilości osób. Warto też przedstawić film grupie docelowej, aby poznać opinie na jego temat potencjalnych klientów marki. Produkcje promocyjne warto obejrzeć kilka lub nawet kilkanaście razy, aby wyłapać ewentualne błędy i wszystko dopracować w szczegółach.

CO POWINIEN ZAWIERAĆ FILM PROMOCYJNY BUDUJĄCY ŚWIADOMOŚĆ MARKI?

Spoty promocyjne mimo, że bardzo się od siebie różnią, to jednak powinny składać się z kilku tych samych elementów:

  • Spoty i filmy promocyjne muszą opowiadać jakąś historię – dlatego tak ważny jest dobry scenariusz. Za jego pomocą powinno móc się wciągnąć klienta do Twojego świata, przemówić do jego wyobraźni, pozwolić mu poczuć emocje. Spot nie może powstać dla samej idei reklamowania się, musi mieć określony cel.
  • W produkcji video nie można zapomnieć o warstwie tekstowej. Oczywiście obraz jest bardzo ważny, ale na równi z nim stoi content, który klient będzie mógł przeczytać a także lektor, który będzie w stanie zachęcić do obejrzenia filmu do końca.
  • Film musi być odpowiednio przygotowany w odniesieniu do grupy odbiorców. Innego rodzaju film przyciągnie uwagę dojrzałego konsumenta, inny takiego który żyje dynamicznie i poszukuje wrażeń. W zależności od tego można przygotować krótkie formy przekazu, jedynie ruchome obrazy lub rozbudowane produkcje video.
  • Do spotu może być dołączony e-book. Wartość dodana zdecydowanie i skutecznie zachęca do zakupu danego produktu, aby klient mógł jeszcze lepiej poznać ofertę marki.
  • Aby nagrać dobry film należy mieć na uwadze potencjalnych odbiorców. Warto np. przeprowadzić wśród nich ankietę i poznać ich preferencje.
  • Spot powinien być dostosowany do odtwarzania na urządzeniach mobilnych.
  • Film musi być możliwie zwięzły, bo trudno jest w sieci zaskarbić uwagę Twoich potencjalnych klientów na dłużej.
  • Na końcu spotu należy umieścić call to action – może to być przycisk kierujący do sklepu lub dedykowanego landing page, efektywny dymek w którym pojawi się link, słowa aktora zachęcające do skorzystania z promocji na produkt i wiele innych.

Najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na najbardziej nurtujące Was pytania.

Skontaktuj się z nami

Jeżeli szukasz partnera, który zrealizuje Twoje projekty na najwyższym poziomie – serdecznie zapraszam do kontaktu.