Fotografia Produktowa

Sprzedajesz swoje produkty w internecie? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to obowiązkowo musisz zadbać o to, aby towary w Twoim sklepie internetowym prezentowały się jak najlepiej. Umożliwia to fotografia produktowa. Przekonaj się, jakie są jej zalety!

Zapewne niejednokrotnie już dokonałeś zakupu w sklepie internetowym, zatem wiesz, że większość użytkowników kupuje oczami. I choć opis oferty oczywiście także jest bardzo istotny, to jednak zdjęcie produktu jest najważniejsze. Każdy przedsiębiorca powinien o tym wiedzieć i nie bać się inwestycji w fotografię produktową. Niezależnie od branży, w której działasz, warto zadbać o jak najlepsze zaprezentowanie przedmiotu na zdjęciu w celu przyciągnięcia odbiorcy. Nasza firma może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem – wykonaliśmy już setki takich fotografii. Poznaj naszą ofertę!

Oferta Fotograficzna

Zobacz szczegóły oferty fotografii produktowej oraz poznaj całą ofertę fotograficzną.

W jakich branżach zastosowanie znajduje fotografia reklamowa?

Tak naprawdę fotografia produktowa ma bardzo szerokie zastosowanie. Na skorzystanie z takiej profesjonalnej usługi często decydują się m.in. sprzedawcy ubrań. W końcu sprzedając je w sieci, musisz zadbać o to, aby jak najbardziej zachęcić klientów do zakupu. Profesjonalna fotografia odzieży jest ważna zwłaszcza gdy nie prowadzisz sklepu stacjonarnego i klienci nie mają możliwości, aby zobaczyć produkt “na żywo”.

Takie miejsca jak restauracje także powinny zainteresować się fotografią produktową. W menu, na stronie internetowej, czy w mediach społecznościowych obowiązkowo powinny znaleźć się wysokiej jakości zdjęcia jedzenia, które wręcz wywołają w potencjalnych klientach chęć spróbowania konkretnego dania.

Sesja produktowa może okazać się strzałem w 10–tkę również wtedy, gdy sprzedajesz książki, zabawki, sprzęt AGD i RTV, rękodzieła, czy materiały i gadżety reklamowe. Tak naprawdę fotografia produktowa przydaje się praktycznie w każdej branży.

Jakie są istotne elementy fotografii produktowej?

Z jakimi normami powinno wiązać się fotografowanie produktów? Przede wszystkim fotograf powinien zawsze dbać o to, aby kolorystyka produktu była oryginalna i bardzo żywa. Generalnie na zdjęciu powinien być widoczny dokładny obraz przedmiotu. Niezwykle istotnym aspektem jest też oświetlenie, które należy rozmieścić na zdjęciu tak, aby uwyraźnić najważniejsze cechy produktu. Robią zdjęcia packshoty, trzeba zwrócić uwagę na to, aby nie były one zbyt ciemne, ani zbyt prześwietlone.

Z kolei jeśli chodzi o tło, to najczęściej zdjęcia typu packshot wykonuje się na jednolitym, białym tle, aby oddać rzeczywisty wygląd sfotografowanego produktu. Tło musi być dobrane z dużą starannością, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt w przypadku fotografii packshot. Niezwykle ważną kwestią w fotografii reklamowej jest też sam retusz graficzny. Nasz zespół specjalistów doskonale wie, jak go przeprowadzić, usunąć ewentualne wady, czy zbędne elementy. Jedną jego podstawową rolą jest otrzymanie idealnego, białego tła. Na tym etapie fotograf produktowy podejmuje się także poprawy kolorystyki fotografii, jeśli zachodzi taka konieczność.

Jakie są najpopularniejsze rodzaje fotografii produktowej?

Zdecydowanie jednym z najpopularniejszych rodzajów fotografii produktowej są packshoty. Na tego typu zdjęciach widoczny jest jedynie produkt i nic więcej. Umożliwia to pokazanie najważniejszych cech przedmiotu. Zwykle wykonujemy zdjęcia na białym tle, choć zdarza się, że sięgamy po inne kolory. Z tego typu zdjęciami możesz się spotkać praktycznie na każdym kroku – m.in. w sklepach internetowych, czy na portalach aukcyjnych.

Kolejnym rodzajem są zdjęcia typu duch – uważa się, że są one najtrudniejsze do wykonania. Wyróżniają się one tym, że wykonuje się zdjęcia ubrań założonych na manekiny, zaś w efekcie późniejszej obróbki nie jest widoczne nic więcej oprócz odzieży. Na stworzenie takich zdjęć danego produktu zwykle decydują się przede wszystkim podmioty związane z branżą odzieżową. Jest to świetny sposób na zaprezentowanie ubrań w sprzedaży online, ponieważ klient ma możliwość zobaczyć, jak prezentuje się dany produkt założony na ciele.

Ostatnim rodzajem są zdjęcia produktowe typu still life. W tym przypadku fotograf produktowy musi wykazać się niemałą kreatywnością. W dużym skrócie: musi on stworzyć odpowiednią aranżację, w którą wpasuje się fotografowany obiekt.

Czy można samodzielnie zrobić dobre zdjęcia produktowe?

Mogłoby się wydawać, że samodzielne wykonanie sesji produktowych (np. odzieży) może być sposobem na spore oszczędności. Jednak czy na pewno? Można samemu zająć się fotografią produktową, ale trzeba posiadać do tego odpowiedni sprzęt fotograficzny. Niestety ten kosztuje bardzo wiele, więc jego zakup może być ogromnym wydatkiem. Do wykonania wysokiej jakości zdjęć nie nadaje się telefon lepszej klasy. Na profesjonalnych sesjach produktowych nie ma co oszczędzać, ponieważ brak dobrych ujęć na stronie internetowej może oznaczać niewielkie zainteresowanie Twoimi produktami wśród potencjalnych klientów. W większości przypadków profesjonalna fotografia produktowa okazuje się najlepszą opcją – takie zdjęcia będą miały wysoką jakość, zwrócą uwagę klienta i wyróżnią Twoje produkty na tle konkurencji.

Najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na najbardziej nurtujące Was pytania.

Skontaktuj się z nami

Jeżeli szukasz partnera, który zrealizuje Twoje projekty na najwyższym poziomie – serdecznie zapraszam do kontaktu.