Reelsy

Instagram to obok Facebooka i Twittera jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Można stworzyć na niej swój profil lub profil marki i pozyskiwać nowych znajomych, nawiązywać z nimi rozmowę, publikować zdjęcia, a także nagrania.

Instagram zdecydowanie nastawiony jest na zamieszczanie zdjęć i nagrywanie wideo – nie znajdzie się na nim grup dyskusyjnych czy forów użytkowników. Zakłada się również, że jest to portal nastawiony bardziej na lifestyle, tematy np. polityczne czy naukowe poruszane są tam zdecydowanie rzadziej niż na FB czy TT. Częścią “instagramowego” świata są nagrania, w tym Instagram reels, które zyskują dużą popularność i doceniają je inni użytkownicy. Czy warto nagrywać reels na Instagramie i jak to robić, aby przyciągnąć użytkowników Instagrama podobnie jak fanów filmów na TikTok?

Zobacz przykładowe realizacje

Nasza Oferta

Sprawdź naszą ofertą na Reelsy na Instagramie

Czym są rolki na Instagramie?

Czym są Instagram reels? Rolki służą z jednej strony do rozrywki, a z drugiej do nawiązywania osobistych relacji. Według danych podawanych przez Instagram ponad połowa ludzi co najmniej raz w tygodniu wchodzi w interakcję z rolką np. poprzez jej skomentowanie, polubienie czy podanie dalej, a nagrywane rolki są przekazywane dalej w połowie wiadomości wysyłanych za pośrednictwem serwisu. Jak więc widać warto nagrywać insta rolki, bo cieszą się one ogromną popularnością. Instagram rolki w odróżnieniu do Instagram stories pozwalają bardziej odnaleźć Twoją markę użytkownikom, podczas gdy relacje są podstawą do zbudowania zaangażowanej społeczności. Aby więc skutecznie promować się na Instagramie warto zarówno tworzyć rolki na Instagramie, jak i nagrywać Instastories. Rolki możesz nagrywać poprzez eksperymentowanie, albo oddać je w ręce fachowców, którzy stworzą rolki na Instagramie w odniesieniu do profilu Twojej działalności, a także zainteresowań i preferencji Twojej grupy docelowej. Aby nagrywać Instagram reels warto mieć dobry pomysł, ale to nie wszystko – dobrze jest dysponować do tego odpowiednim sprzętem i zapleczem technicznym, co pozwoli stworzyć wciągające reelsy.

Reelsy na świecie pojawiły się już w sierpniu 2020 roku, z kolei w Polsce zostały udostępnione od października 2021. Jest to wiec stosunkowo nowa funkcja Instagrama, która być może powstała na podstawie inspiracji TikTokiem, na którym również nagrywa się video w postaci krótkich filmów. Zdecydowanie największą popularność zdobyły jednak w 2022 roku, a w 2023 wciąż się rozwijają. To nowy format, który wymaga nieustannych prób i analiz. Insta reels możliwe są do odtworzenia zarówno na Instagramie, jak i Facebooku. Klipy mogą trwać do 60 sekund, co jest bardzo długim czasem jak na social media. Rolki można udostępniać i zapisywać na swoim profilu użytkownika i dodać do aktualności, aby internauci mogli wciąż je wyświetlać. Pod tym względem Instagram nieco zbliżył się do TikToka. Instagram reels w Polsce docierają do licznego grona odbiorców, które na Instagramie wynosi obecnie około 10 mln użytkowników!

Jak tworzyć IG reels?

Jak stworzyć reel na Instagramie krok po kroku? Musisz wiedzieć, że instagramowe rolki mogą trwać maksymalnie 60 sekund i od 2021 roku są dostępne dla użytkowników w Polsce. Instagram wprowadził nową opcję oprócz stories na Instagramie, aby pozwolić użytkownikom na szybkie pozyskiwanie nowych obserwujących i dotarcie do większego grona odbiorców. Wideo można dodać praktycznie zawsze i wszędzie. Reels mogą mieć postać krótkich filmów – nic nie stoi ku temu na przeszkodzie, bo oferowany czas nagrania ma jedynie formę orientacyjną. Kręcić rolki możesz, aby zrealizować swoje cele biznesowe czy wypromować się w twojej branży. Możesz dodać rolki regularnie lub raz na jakiś czas. Wszystko zależy w tym przypadku od Twoich własnych preferencji i relacji rolek do Instastory na Twoim profilu.

Zapraszamy do lektury, jak zrobić rolkę ze zdjęć dostępnych w telefonie. Nie będzie to oczywiście kompletny przewodnik po nowej opcji wprowadzonej w Polsce, a jedynie krótka instrukcja. Aby więc zrobić reels ze zdjęć wystarczy wejść w plusik umieszczony w prawym górnym rogu. Wybrać hasło “Rolka” i wybrać ikonę znajdującą się w lewym dolnym rogu, która pozwoli na wybranie najlepszych zdjęć do swojej rolki. Klasyczne rolki możesz nagrywać bezpośrednio w aplikacji, co daje więcej możliwości.

Czy reels Instagram i IG reels są dla każdego?

Nagrać wideo i wrzucić na Instagram może praktycznie każdy. Opcję tę wykorzystują zarówno prywatni użytkownicy, jak i marki. Aby opublikować wartościową rolkę trzeba się jednak nieco przygotować. Przede wszystkim liczy się pomysł i finalna realizacja. Możliwe jest jeszcze edytowanie roboczej wersji rolki, co jest przydatną opcją. Zanim jednak wrzucisz plik z nagraniem obejrzyj go co najmniej kilka razy.

Jakie korzyści niesie ze sobą nagrywanie IG reels?

Algorytm Instagrama automatycznie podrzuca użytkownikom content, który jest aktualnie najpopularniejszy. Często odtwarzana rolka, staje się więc automatycznie jeszcze częściej oglądana. W ten sposób można zbudować naprawdę duże zasięgi. Dzięki zgromadzeniu dużej publiczności możesz nawiązać Instagram collabs i współpracować z innymi markami. Reels – czym jeszcze mogą zaskoczyć? Otóż do instagram reels można dodać nawet do 30 hashtagów, a to bardzo istotna informacja na potrzeby promowania marek. Dzięki nim łatwiej jest eksplorować rolki na Instagramie i poszukiwać tematów, które interesują użytkowników.

Najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na najbardziej nurtujące Was pytania.

Oferta social media

Prowadzenie kanału Youtube

Chcesz rozwinąć swój kanał firmowy na YouTube, ale nie wiesz, jak to zrobić?

Instagram Reels

Instagram to obok Facebooka i Twittera jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych.

Prowadzenie TikToka

Prowadzenie TikToka warto powierzyć profesjonalistom, jeśli chcesz zaistnieć na tej platformie.

Skontaktuj się z nami

Jeżeli szukasz partnera, który zrealizuje Twoje projekty na najwyższym poziomie – serdecznie zapraszam do kontaktu.